הליך רישום לילד מחוץ לנישואין

הליך רישום לילד מחוץ לנישואין

חתן וכלה שיש להם ילד/ה מחוץ לנישואין

  • איש או אישה המבקשים להנשא, ויש למי מהם ילד/ים מבן זוג אחר או בינהם שלא במסגרת נישואין, רושם הנישואין יבדוק כי לא היו קשרי קידושין בין אב ואם הילד/ה, וכן יברר אם יש חשש אחר המונע את הנישואין בניהם.

ההצהרה תעשה בפני 3 מרבני אגף הנישואין, כמקובל לפני פתיחת תיק הנישואין.

  • המבקש להנשא לגרושה, חלוצה, גיורת, מי שאביה נכרי, עליו להביא לפני רישום הנישואין, אישור שאינו כהן מרב השכונה או גבאי בית הכנסת במקום מגוריו.
  • חתן או כלה המבקשים להנשא, אך שם האב של אחד מהם אינו מופיע בתעודת הזהות, יש לזמן לפני פתיחת תיק הנישואין את האמא של החתן או הכלה לפי העניין, ולקיים עמה בירור על אודות האב של ילדיהם, לנוכח ההשלכות ההלכתיות שעשויות להיות לכך, האמא תצהיר בפני 3 מרבני האגף על אודות האב שהיתה איתו בקשרים וממנו נולד הילד/ה – הטופס יעבור לאישורו של הרב המורשה לנישואין לפני פתיחת תיק הנישואין.

קראים

חתן או כלה בני העדה הקראית המבקשים להנשא, יש להפנותם לבי"ד הרבני לקבלת היתר נישואין, או להפנותם לקבלת חברות לרבנים המטפלים בנושא זה כמקובל.

חתן או כלה בני העדה הקוצ'ינית (הודו) ניתן להסתמך על כתובה של הורים כמקובל. הכל לפי שיקול דעתו של המורשה לנישואין.

רישום בני עדת "בני ישראל"

חתן או כלה מעדת "בני ישראל (הודו), על פי פסק הרבנות הראשית לישראל – יש לוודא שלא נערכו גירושין אצל האימהות שלשה דורות אחורה. בהעדר וודאות זו, יש להפנותם לבית הדין הרבני האזורי להיתר נישואין. במקרה וההורים נישא ברבנות בארץ ישראל – רישום הילדים יבוצע ככל רישום אחר.

הצהרת אבהות/מעוברת/מינקת

  • במקרה שהכלה בהריון מהחתן, על בני הזוג לחתום ברבנות ירושלים על טופס "הצהרת אבהות" בטופס הצהרה מיוחד, לפני שלשה מרבני האגף, לחילופין ניתן לפנות לבי"ד הרבני האזורי להצהרה ואבהות.
  • המבקש להנשא לאישה מעוברת מאדם אחר – יש להפנות אותם לבי"ד הרבני האיזורי לקבלת היתר נישואין.
  • המבקש להנשא לאשה שילדה וטרם חלפו 24 חודש מזמן הלידה, עליהם לקבל היתר מבי"ד הרבני האיזורי להנשא לפני מועד זה.
  • אשה שיש לה ילד מחוץ למסגרת הנישואין, ומבקשת להנשא, יש לוודא את רישום ילד/ה במרשם התושבים, הן בתעודת הזהות של האישה והן בתעודת הזהות של האב הביולוגי היה ולא רשום הילד/ה בתעודת הזהות של האב הביולוגי יש לקבל הצהרה מהאישה אודות כשרות הילד בפני 3 מרבני אגף הנישואין ואישורו של הרב המורשה לנישואין.

 

אולי יעניין אותך גם

חדשות

זמני עריכת חופות תשפד

זמני עריכת חופות תשפ"ד לידיעת החתנים והכלות, תאריכים לעריכת חופות לשנת תשפ"ד למעוניינים להינשא ברבנות ירושלים בלבד  הימים שאין עורכים בהם חופה וקידושין מוצאי שבת וחג, ימי

קרא עוד »
חדשות

החתמת תעודות נישואין לאפוסטיל

לידיעת השליחים או בעלי תעודות המבקשים להחתים תעודות נישואין לאפוסטיל המשרד לשירותי דת העביר את החתמת תעודות הנישואין לאפוסטיל מאחריותו לאחריות המועצות  דתיות, ואשר ע"כ

קרא עוד »

תפריט נגישות